سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری چیست؟

میزان پیشرفت خواندن شما

فهرست محتوا

فهرست محتوا

در مورد سئو کلاه خاکستری باید گفت این تکنیک نیز یکی دیگر ازراهکارهای ارتقا رتبه سایت در نتایج گوگل می باشد. در یک تقسیم بندی سئو را به سه گروه، سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری دسته بندی می کنند. موتور جستجوگر گوگل تمامی راهکارها و تکنیک های سئو را مفید تشخیص نمی دهد. در واقع راهکارهای مفید و قانونی در دسته سئو کلاه سفید، تکنیک هایی که به دنبال فریب گوگل هستند در گروه سئو کلاه سیاه قرار می گیرند. اما در این مطلب می خواهیم در مورد سئو کلاه خاکستری صحبت کنیم و با راهکارها و تکنیک های آن آشنا شویم.

صفر تا صد سئو کلاه خاکستری

تعرف سئو کلاه خاکستری : در مورد سئو کلاه خاکستری ارائه تعریف مشخص و دقیق کمی دشوار است. شاید عده ای از افراد فکر کنند راهکارها و تکنیک های ما بین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه می باشد. اما این یک تعریف کاملا گمراه کننده و نادرست است. در حقیقت سئو کلاه خاکستری مجموعه راهکارها و فنونی است که اگر گوگل تشخیص دهد که در سایتی استفاده شده است سایت مورد نظر را جریمه می کند. در مورد سئو خاکستری می توان گفت بیشتر استفاده کنندگان از آن افرادی هستند که قصد انجام کار غیر قانونی ندارند و به قانون هم زیاد مقید نیستند.

در شرایطی که حرفه ای ها این فنون را به کار ببرند می تواند اثرات بسیار مفید و کارامدی داشته باشد. استفاده از این شگردها یا فنون در حقیقت نوعی ریسک می باشد، چون با کوچکترین لغزش و اشتباه گرفتار الگوریتم های گوگل خواهید شد. نمی توان با اطمینان کامل از این شگردها استفاده نمود. در مورد سئو کلاه خاکستری می توان گفت: این راهکارها فنونی هستند که در ظاهر به سئو کلاه سیاه شباهت دارند اما اگر توسط با تجربه ها و به درستی استفاده شوند تاثیر قابل ملاحظه ای در کسب رتبه در گوگل دارند.  

اهمیت سئو کلاه خاکستری!!!

همانگونه که قبلا اشاره شد به کارگیری درست و صحیح شگردهای سئو کلاه خاکستری و درک درست از آن می تواند درجه و رتبه سایت مورد نظر را در گوگل بالا ببرد و همچنین گزینه ای مقرون به صرفه در رابطه با هزینه ها باشد. الگوریتم های طراحی شده در گوگل هر ساله دستخوش تغییرات می شوندو همچنین بسیار ریزبین و باذکاوت هستند که در صورت تشخیص دادن تکنیک های سئو کلاه خاکستری در یک سایت آن وبگاه را در لیست جریمه قرار خواهند داد. برای ممانعت از چنین اتفاقاتی مسئولین سئو باید همیشه اطلاعات مفید و به روزی داشته باشند.

 

سئو کلاه خاکستری آری یا نه؟؟؟

 با توجه به تیز بینی و حساس بودن گوگل در صورتی که در این زمینه مبتدی هستید و دانش کافی ندارید توصیه اکید می شود دور استفاده از آن را خط قرمز بکشید. چون در صورت رعایت نکردن حتی یک گزینه کوچک با جریمه گوگل رو به رو خواهید شد و رتبه شما تنزل خواهد کرد. در حقیقت تمام راهکارها و تکنیک های گوگل اگر بهینه و درست استفاده شود واز خطوط قرمز گوگل رد نشود حتما سودمند خواهد بود.

تکنیک های سئو کلاه خاکستری :

  1. خرید دامین : دامنه ها گزینه ها متفاوتی هستند که قیمت بسیار پائینی دارند یا اینکه انقضا یافته اند و از لحاظ محتوایی مطالبی مرتبط با وبگاه شما دارند واصول و شیوه آنها با سایت شما در یک راستا می باشد. در این شرایط شما می توانید این دامنه ها را بخرید و از محتوا و مطالب آن بهره ببرید و واژه های کلیدی و اصلی مورد نظر خودتان را در آن مطالب پیدا کرده و به وبگاه خود پیوند دهید. یا اینکه موضوع و محتوایی تازه نوشته و با پیوند به سایت خود ارتباط دهید.
  2. اکانت های شبکه های اجتماعی جعلی بسازید : این کار یک رفتار به دور از اخلاق است. در این شرایط شما می توانید اکانت های دروغین و مستعار در شبکه های اجنماعی بسازید و با این اکانت ها شروع به بک لینک گرفتن از طریق شبکه های اجتماعی از قبیل تویتر، فیس بوک و… شوید.
  3. طراحی مجدد سایت : این گزینه راهکاری درمورد سئو کلاه خاکستری که توصیه زیادی به آن می شود می باشد. کارشناسان سئو تاکید می کنند که هر چند سال یک بار این کار را انجام دهید. دلیل این راهکار این است که شناسه های عددی و کدها در این فعالیت ها تغییر می کند و گوگل آنها را به عنوان مطالب تازه قبول نموده و به آنها ارزش و رتبه می دهد. البته این راهکار و اعمال ریزه کاری هایی دارد که باید توسط کارشناسان اعمال گردد.
  4. ایجاد کامنت : کامنت گذاری دروبگاه های دیگرو وبگاه خودتان و ایجاد پیوند و بک لینک به قسمت های متفاوت سایت در صورتی که درست و مناسب انجام شود می تواند راهکاری بهینه باشد. البته در مورد سئو کلاه خاکستری می توان گفت این فن راهکاری فوق العاده است. ولی این احتمال وجود دارد که پیوندهایی که در بخش کامنت جاگذاری می شود توسط گوگل جریمه شوند و همچنین صاحبان آن مطالب را اسپم معرفی نمایند.
  5. بک لینک دادن به سایت : امروزه گوگل خرید بک لینک هارا منفی اعلام نموده است اما در هر صورت بسیاری از افراد با صاحبان وبگاه های دیگر لینک های را معاوضه می نمایند. این مبادلات می تواند به حالت های متفاوتی انجام شود به عنوان مثال در پست های مربوط به سایت خود دیگری را معرفی نمایند. استفاده ازاین شگرد بسیار مهم می باشدو در صورتی که نا آگاهانه انجام گردد مشکلاتی را برای سایت شما به همراه خواهد داشت. در مورد سئو کلاه خاکستری باید گفت که گوگل بسیار الگوریتم های هوشمندانه ای را به کار گرفته است که شما باید قصد فریب دادن آن را با تولید محتوا از سر به در کنید.  
  6. کلیک نمودن روی دکمه شبکه های اجتماعی : در مورد سئو کلاه خاکستری و تکنیک های آن، این روش راهکاری نسبتا قدیمی است که شما می توانید با شناسه های متفاوت وکلیک بر روی مطالب گوناگونی که تولید نموده اید وارد وبگاه خودتان شوید آمار ورود به سایت و کلیک را بالا ببرید.
  7. استفاده از کلید واژه ها فقط در عنوان : بسیاری از تولید کنندگان محتوا در سایت ها فقط کلید واژه ها را درعنوان اصلی و داخلی استفاده می کنند و مطالب بیان شده در متن از آنها استفاده نمی کنند. آگاه باشید که شما می خواهید مطالبی بر اساس استاندارد های سئو بنویسید و تاکید بر این مطلب نیز وجود دارد که نوشتن کلید واژه درعنوان بسیار مثمر ثمر است اما گوگل هوشمند بسیار در تشخیص دادن دور زدن ها باهوش است. در صورتی که تعداد کاراکترها و کلمات کم باشد مشکلی پیش نخواهد آمد و در مطالب کوتاه این راهکار تاثیر گذار است اما در مطالبی بیشتر از ۱۰۰۰ واژه راهکار بهینه ای نخواهد بود.
  8. استفاده از پیوند سایت در وبگاه های خبری : این راهکار نیز شبیه به بک لینک ها است با این تفاوت که هزینه ای درقبال این کار به صاحبان سایت های خبری پرداخت می کنید. در مورد سئو کلاه خاکستری این راهکار نیز باید آگاهانه انجام شود که یک اشتباه کوچک اثر منفی به همراه خواهد داشت. 

امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد از اینکه تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

Rate this post

محمدامین رضایی

بنیانگذار سئو راه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت بهترین مقالات سئو به صورت هفتگی در ایمیل شما
تایید 
همین امروز به جمع سئوکاران برتر سئوراه  بپیوندید.
close-image