اگر دسترسی به موتور جستجوگر گوگل قطع شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

میزان پیشرفت خواندن شما

فهرست محتوا

فهرست محتوا

اگر دسترسی به موتور جستجوگر گوگل قطع شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

موتور جستجوگر گوگل سالهاست در تمام دنیا و ایران به عنوان برترین موتور جستجوگر صفحات وب  در حال استفاده توسط کاربران می باشد.اما مدتی هست که بسیاری از کارشناسان سئو و دیجیتال مارکتینگ در ایران نگران قطع سرورهای گوگل در ایران می باشند.در این مقاله تیم سئو راه به صورت تخصصی به توانایی های موتور جستجوگر گوگل و مشکلاتی که بعد از قطع این موتور جستجوگر در ایران به وجود خواهد آمد،می پردازد.

 

عدم نمایش درست نتایج و سردرگمی کاربران اینترنتی

 

 عدم نمایش درست نتایج و سردرگمی کاربران اینترنتی به قطع گوگل

 

موتورهای جستجوگر فارسی در حال حاضر توانایی رتبه بندی درست وب سایت ها را ندارند و در صورتی که موتور جستجوگر گوگل از دسترس کاربران ایرانی خارج شود،دیگر شما نخواهید توانست با سرچ در جستجوگر ایرانی به نتایج درست و دقیق دست پیدا کنید و این مهمترین نقطه ضعف جستجوگر های فارسی است.
البته این مشکل ممکن است در سالهای آینده رفع شود اما فعلا بستر آن در ایران وجود ندارد!

دی جی کالا و اپارات و برندهای شناخته شده در اوج اما برندهای دیگر زیان ده!

 

دی جی کالا و اپارات و برندهای شناخته شده در اوج اما برندهای دیگر زیان ده!

 

واقعیت این است که با قطع دسترسی کاربران ایرانی به موتور گوگل وب سایت دی جی کالا و آپارات و وب سایت هایی که برندینگ قوی در میان ایرانیان انجام داده اند بدون مشکل به کار خود ادامه خواهند داد.البته زمانی می توانند بدون مشکل به کار خود ادامه دهند که سرورهای ایرانی بتوانند با سرعت مناسبی مثل سابق اطلاعات وب سایتشان را دراختیار کاربران قرار دهند.بالطبع اگر عدم دسترسی کاربران ایرانی به گوگل به صورت دائمی باشد،وب سایت های دیگر هم شروع خواهند کرد هاست و سرورهای خود را از خارج به ایران منتقل کنند و با بالا رفتن حجم اطلاعات ذخیره شده روی سروهای ایرانی، قطعا سرعت دسترسی به وب سایت ها به شدت پایین خواهد آمد.البته این هم ممکن است که بعضی وب سایت ها از هم اکنون سرورهای کاملا اختصاصی ایرانی با هزینه کلان خریده باشند که در این صورت آنها کمتر آسیب خواهند دید!
 
برند های نسبتا جدید که از طریق موتور جستجوگر گوگل به مشتریان خود دست پیدا می کردند دیگر نخواهند توانست مثل سابق به مخاطبان خود دست یابند و در شیب نابودی قرار خواهند گرفت.در واقعا با قطع دسترسی به گوگل قطعا ۷۰ درصد کسب و کارهای وب محور نابود خواهند شد.

تکلیف شبکه های اجتماعی بعد از قطع دسترسی به موتور جستجوگر گوگل چه می شود؟

کاملا روشن است که هدف از محدود کردن دسترسی کاربران ایرانی به گوگل چه خواهد بود و به دنبال آن شبکه های اجتماعی هم قطع می شوند .و اینکه این کار به صلاح ایرانیان خواهد بود یا خیر در حیطه تخصص ما نیست و تیم سئو راه فقط به صورت تخصصی نتایج آن را بررسی می کند.

 

چرا موتور جستجوگر گوگل در جهان بهترین است؟

 

 

چرا موتور جستجوگر گوگل در جهان بهترین است؟

 

بسیاری از مردم ایران زمانی که برایشان مشکلی پیش می آید و یا اینکه به دنبال  محتوای آموزشی و مواردی از این قبیل می باشند قبل از هر چیز سوال و مقصود خود را در اینترنت و موتور جستجوگر گوگل سرچ می کنند و از طریق گوگل به وب سایت هایی که در آن زمینه مقاله و خدماتی ارائه داده اند هدایت می شوند و به آسانی در کوتاه ترین زمان می توانند به اطلاعاتی کاربردی دست پیدا کنند.پس دسترسی سریع و هدایت درست کاربران به  صفحات وب  موتور جستجوگر گوگل را بی همتا  و بی رقیب کرده است.

موتور گوگل چگونه بهترین نتایج را در اختیار کاربران اینتنرتی قرار می دهد؟
بسیاری از وب مسترها و افرادی که در اینترنت فعالیت جدی دارند به خوبی می دانند که موتور جستجوگر گوگل برای اینکه بهترین نتایج را به کاربران اینترنتی نمایش دهد،آیتم های سختی برای باکیفیت بودن یک وب سایت در نظر گرفته است و اینطور نیست که هر وب سایت با ثبت نام در جستجوگر گوگل بتواند در صفحه اول نتایج گوگل قرار گیرد!مثلا شما اگر امروز یک وب سایت اینترنتی راه اندازی کنید،سایت شما حداقل ۶ ماه فعالیت مستمر داشته باشد تا بتواند توسط موتور جستجوگر گوگل مورد توجه قرار گیرد.

سرور های موتور جستجوگر گوگل بسیار سریع و بی همتاست!
شاید شما ندانید اما بی شک بسیاری از وب مستران به خوبی می دانند که موتور گوگل از سرورهای اختصاصی پرسرعت برای ذخیره و به نمایش قرار دادن اطلاعات برای کاربران استفاده می کند.یعنی شما در کمتر از ۱ثانیه با سرچ کردن یک عبارت در گوگل می توانید به نتایج استثنایی و دقیق گوگل دست بیابید.

قرار دادن بهترین وب سایت ها و محتواها به کاربران
موتور گوگل سالهاست که به محتوای هر وب سایت توجه ویژه ای دارد و با استفاده از الگوریتم های پیچیده که توسط ربات ها جهت سنجش کیفیت صفحات وب انجام می شود می تواند محتواهای ارزشمند را در اختیار کاربران خود قرار دهد.
بارها اتفاق افتاده که شما یک کلمه کلیدی در موتور جستجوگر گوگل سرچ کردید و توانسته اید به وب سایت هایی که در آن موضوع مقاله یا محصولی دارند وارد شوید و به همین آسانی نیار خود را با مطالعه و خرید پاسخ درست دهید.


به نظر شما با قطع دسترسی کاربران ایرانی به موتور جستجوگر گوگل و شبکه های اجتماعی چه اتفاقی خواهد افتاد؟

Rate this post

محمدامین رضایی

بنیانگذار سئو راه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت بهترین مقالات سئو به صورت هفتگی در ایمیل شما
تایید 
همین امروز به جمع سئوکاران برتر سئوراه  بپیوندید.
close-image