الگوریتم تازگی محتوا یا FRESHNESS ALGORITHM چیست؟

میزان پیشرفت خواندن شما

فهرست محتوا

فهرست محتوا

گوگل هم مانند کاربرانش علاقه مند به محتوای جدید و به روز است، موضوعی که در سئو آخرین چیزی است که به آن توجه میشود .

اگر شما مایل به خواندن و دیدن اخبار باشید یا اینکه هنگام سرچ در موتورهای جستجو به تاریخ اخبار و وبسایت ها توجه می کنید، شما از مخاطبان  الگوریتم تازگی محتوا (FRESHNESS ALGORITHM) به شمار می آیید.

موتور جستجو گوگل باز هم برای جلب رضایت کاربران و نمایش محتوای جدید به آنها ، الگوریتم تازگی محتوا را معرفی کرد.

 

آیا هرنوع محتوای جدید و هرگونه به روزرسانی ،مورد نظر الگوریتم تازگی محتوا است؟

البته که نه ، چیزی که باعث میشود گوگل به روز رسانی ها و محتوای شما را تازه و جدید به حساب بیاورد، سیگنال هایی است که از طرف کاربران این موتور جستجو دریافت میکند.

گوگل این سیگنال هارا از سرچ کوییر میگیرد search queries اما چگونه؟

تا کنون پیش آمده است که رخدادهای روزانه مثل نتایج لحظه ای جام جهانی یا وضعیت بازی های لیگ برتر کشور را در گوگل جستجو کنید، یا اینکه جستجو کنید بهترین مدل دوربین عکاسی سال ۲۰۲۲ چیست و سوالتان را از گوگل بپرسید؟

این نوع جستجوها از سمت گوگل با عنوان  QDF شناخته میشوند.

QDF یعنی: هر قدر میزان جستجو عبارات در رابطه با یک موضوع بیشتر باشد ، اهمیت تازگی محتوای تولید شده برای آن هم بیشتر میشود.

برای اینکه از نگاه الگوریتم تازگی محتوا سایت ما امتیاز مثبتی دریافت کند باید چه کاری انجام دهیم؟

معیارهای ارزشگذاری وبسایت ها توسط الگوریتم تازگی محتوا چیست؟

 

 

 

۱: یکی از ملاک های گوگل این است که مدت زمان حضور کاربردر وبسایت به مرور افزایش یابد و بعد از اینکه گوگل متوجه شود که سایت شما محتوای تازه ای دارد ، کاربران باید به مرور و با هربار مراجعه به صفحات وبسایت شما زمان بیشتری را در آنها سپری کنند(بانس ریت) و برای رسیدن به این هدف باید محتوای شما بهبود داده شود ، محتوای جدید اضافه شود ، با افزایش نظرات کاربران در این صفحات کاربران علاقه مند به سپری کردن زمان بیشتری در آنها شوند.

۲: دریافت لینک از وبسایت هایی با محتوای تازه به نفع رشد محتوای شما هم خواهد بود. به طور کلی دریافت لینک برای صفحات قدیمی به بهبود رتبه تازگی محتوای آنها کمک میکند.اکنون دریافت این لینک ها از منابعی که محتوای به روزتری دارند یک امتیاز مثبت دیگر هم برای محتوای وبسایت شما به دنبال خواهد داشت.

۳: لینک سازی مداوم سیگنالی به معنی سلامت محتوای شما است. اگر محتوای شما در بازه ای تعداد زیادی لینک دریافت کند اما این دریافت لینک مقاومت نداشته باشد ، گوگل لینک های شمارا اسپم شناسایی میکند. برای دریافت لینک های تازه میتوانید محتوای قدیمی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید .

 

۴: به روز رسانی های محتوای قدیمی باید قابل توجه باشد، از دیدگاه گوگل میزان تغییرات در یک محتوا هم،  برای امتیاز دادن به تازگی آن اهمیت دارد. برای مثال : یک تغییر دو خطی در محتوا ممکن است توسط گوگل نادیده گرفته شود اما تغییر اساسی محتوا برای گوگل جالب توجه میشود.

۵: به روزرسانی ها را برای بخش های مهم محتوا در نظر بگیرید، تغییرات در بدنه اصلی محتوای شما بیشتر برای گوگل  جلب توجه میکند تغییر در بخش هایی مانند: کامنت ها ، تبلیغات ، تگ ها و…. از دید الگوریتم تازگی محتوا امتیاز قابل توجهی نخواهد داشت.

۶: در تولید محتوای تازه تداوم داشته باشید ، برای اینکه امتیاز تازگی محتوا را از گوگل بگیرید ، فقط به روزرسانی محتوای قدیمی کافی نیست.گوگل حتی به تعداد صفحات جدیدی که در گذر زمان به وبسایت شما اضافه میشود هم توجه میکند .وبسایتی که علاوه بر به روزرسانی محتوای قدیمی مطالب جدیدی را هم ارائه دهد برای این الگوریتم عزیزتر خواهد بود.

۷: گاهی محتوای قدیمی میتواند ارزشمندتر از محتوای جدید باشد ، یک محتوای قدیمی که به درستی و با توجه به تمام نکاتی که توضیح دادیم به روز رسانی شود از نظر گوگل ارزشمند تر از محتوای تازه منتشر شده ایی با همان موضوع است.

با توجه به معیار هایی که توضیح دادیم الگوریتم تازگی محتوا اهمیت بیشتری نزد شما پیدا کرد و قصد دارید از این الگوریتم برای بهبود وضعیت سئو سایت خود استفاده کنید ، این چند نکته را هم در خاطر داشته باشید:

 

 

**برای به روزرسانی محتوای قدیمی اولویت را برای بهبود صفحات دارای جایگاه بگذارید

**رقابت در تازگی محتوا برای سایت هایی با موضوعات ترند و اخبار بیشتر از سایر وبسایت هاست

**دریافت لینک از پست های پربازدید در شبکه های اجتماعی سیگنال بسیار خوبی برای این الگوریتم است

**حذف تاریخ انتشار مطلب در وبسایت الگوریتم تازگی محتوا را فریب نخواهد داد

 

Rate this post

محمدامین رضایی

بنیانگذار سئو راه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت بهترین مقالات سئو به صورت هفتگی در ایمیل شما
تایید 
همین امروز به جمع سئوکاران برتر سئوراه  بپیوندید.
close-image