لینک سازی روی کلمات کوتاه

چرا نباید بیش از حد سایت را بهینه سازی کرد؟

میزان پیشرفت خواندن شما

فهرست محتوا

فهرست محتوا

مخرب ترین قسمت سئو کلاه سیاه ، تکنیک هایی هستند که بر اجزای محتوای سایت شما آسیب وارد میکند.

محتوای سایت شما همانطور که میتواند بیشترین تاثیر را بر روی تجربه کاربری و سئو سایت داشته باشد ، در عین حال با انجام اشتباهاتی که عنوان میکنیم ، میتواند بیشترین آسیب را هم بر سایت سئو شما وارد نماید.

بهینه سازی بیش از حد چیست؟

بهینه سازی بیش از حد به معنای استفاده افراطی از تکنیک هایی است که در حالت استاندارد و منطقی ، میتواند به نفع سایت سئو شما باشد.این تکنیک ها عمدتا مربوط به محتوای وبسایت شما است و استفاده از هرکدام از این روش ها به معنی غرق کردن سایت شما خواهد بود.

 

بهینه نکردن بیش از حد سایت

 

کدام تکنیک ها سایت شما را ناکارآمد میکند؟

۱) تکرار بیش از حد کلمات کلیدی

در حالت عادی استفاده از کلمات و عبارات کلیدی کسب و کار در محتوای تولید شده ، اجتناب ناپذیر و البته لازم برای بهبود سئو سایت است.

اما بعد از اینکه وب مسترها متوجه شدند که گوگل برای درک محتوای وب سایت میزان تکرار این عبارات را مد نظر قرار میدهد ، تمام تمرکز خود را روی به کار بردن مکرر از این عبارات قرار داده اند.

به زودی با از بین رفتن رضایت کاربران ، گوگل الگوریتم پاندا را برای مبارزه با این روش معرفی کرد.

 

بمباران کلمات کلیدی یا کیبورد stuffing یکی از تکنیک های بهینه سازی بیش از حد به شمار می آید این تکنیک اشتباه علاوه بر اینکه موجب نارضایتی کاربران میشود باعث نارضایتی پاندا گوگل هم میشود.

روند استفاده بیش از حد کلمات کلیدی همچنان ادامه دارد.

تیتر موضوعات صفحات وب سایت شما در واقع مشخص کننده محوریت محتوای شما برای گوگل است.

تگ های  H 1 برای تیتر همینطور تگ های H2 و  H3 و غیره نشان دهنده سلسله مراتب اهمیت موضوعاتی است که در محتوای وبسایت به آنها پرداختیم.استفاده مکرر از کلمات کلیدی در این تگ ها برای کاربران ناخوشایند بوده ، گوگل را فریب نمیدهد و الگوریتم های گوگل را برای جریمه کردن وبسایت شما تحریک میکند.

۲) بهینه سازی بیش از اندازه متن جایگزین تصاویر

فراموش نکنید که تصاویر سایت شما جزئی از محتوای شما به شمار می آید، متن جایگزین مسئولیت توصیف تصویر های محتوای شما برای موتور های جست و جوگر را دارد اما تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در متن جایگزین تصاویر یا استفاده از کلمات و عبارات یکسان برای توصیف تصاویر یک صفحه  ( تکنیک کلاه سیاه ) به شمار می آید.

 

 

 

 

۳)به کارگیری کلمات نامرتبط با کسب و کار

روش دیگری که وب مسترها برای کسب و کار های جدید استفاده میکنند ، استفاده از کلیدواژه های پر جستجو و نامرتبط هستند.

این روش صرفا برای رساندن صفحات وب سایت به صدر نتایج گوگل بدون توجه به محتوای سایت استفاده میشد، این کار یک تکنیک کلاه سیاه به شمار آمد و موجب جریمه گوگل و بازپس گیری جایگاه شما خواهد شد، علاوه بر آن وقتی کاربر با محتوای نامرتبط نسبت به جستجوی خود مواجه میشود سایت شمارا ترک میکند و تنها نتیجه این کار شما بالابردن نرخ پرش سایت خود هست.

 

به کار گیری گلمات کلیدی نامرتبط

 

۴) استفاده از متن یا لینک مخفی در صفحه

یک عده از وب مسترها بااحتیاط از تکنیک کلاه سیاه استفاده میکنند .مثلا رضایت کاربر را در نظر میگیرند ، اما روشی را به کار میبرند تا ربات های گوگل را فریب دهند.

یکی از این روش ها مخفی کردن متن یا لینک ها از دید کاربران است.

برای مثال : وب مسترها لینک هارا در کاراکتر های کوچکی مثل نقطه قرار میدهند. به کمک کد های CSS محتوایی خارج از صفحه نمایش و دید کابر میگذارند .متن هارا با رنگ پس زمینه یا سایز صفر استفاده میکنند یا آنها را به کمک تصاویر ماسک میکنند .

 

 

اما هیچکدام از این تکنیک ها هم گوگل را فریب نمیدهد.و توسط ربات های جستجو قابل تشخیص خواهند بود .

 

۵)لینک سازی روی کلمات کلیدی کوتاه

برای بیشتر صاحبان کسب و کار ها کلمات کلیدی کوتاه و پرجستجو وسوسه انگیزتر است به همین خاطر سعی میکنند در لینک سازی ها تاکید بیش از حدی روی این کلمات و عبارات کوتاه داشته باشندبه این امید که جایگاهی بدست بیاورند.اما این کار رضایت کاربر را در نظر ندارد شاید این تکنیک در کوتاه مدت وضعیت سایت مارا بهبود دهد اما به زودی ریزش ناگهانی را در آمار بازدید وبسایت مشاهده خواهید کرد.

 

لینک سازی روی کلمات کوتاه

 

۶) لینک سازی بیش از حد برای صفحات درجه اول وبسایت

برخی از صفحات وبسایت مثل صفحه درباره ما یا تماس با ما صفحاتی هستند که معمولا در منو یا فولدر سایت ها قرار میگیرند ، بنابراین نیازی به لینک دهی به این صفحات از طریق محتوای مختلف نیست.

به عبارتی دیگر : ربات های گوگل در مواجه با لینک های مشابه در یک صفحه تنها ارزش لینک اول را مدنظر خود قرار میدهدو دومین لینک را نادیده میگیرد.

پس اولویت با لینک هایی خواهد بود که در منو قرار دارند. لینک های درون متنی را به صفحاتی که در منو اصلی سایت نیستن اختصاص دهید(مقاله ها)

 

لینک ندادن به منوهای سایت

Rate this post

محمدامین رضایی

بنیانگذار سئو راه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت بهترین مقالات سئو به صورت هفتگی در ایمیل شما
تایید 
همین امروز به جمع سئوکاران برتر سئوراه  بپیوندید.
close-image