الگوریتم رنک برین چیست

الگوریتم رنک برین: راهبرد جستجوی هوشمند گوگل

میزان پیشرفت خواندن شما

فهرست محتوا

فهرست محتوا

الگوریتم رنک برین چیست؟


رنک برین بخشی از الگوریتم هسته ایی گوگل است، این الگوریتم به منظور دستیابی و ارائه بهترین نتایج جستجوی کاربران از تکنولوژی یادگیری ماشین استفاده می¬کند. یادگیری ماشین عبارت است از توانایی یک ماشین در یاد گرفتن از داده های ورودی، در واقع یادگیری ماشین یعنی که نرم افزار با استفاده از برنامه های فنی خود مفاهیم را درک کرده و یاد بگیرد. الگوریتم¬های یادگیری ماشین با استفاده از هوش مصنوعی به تحلیل داده¬ها در سطح وب می¬پردازند و با استفاده از روش آزمون و خطا به یادگیری از این داده¬ها می¬پردازند.
گوگل درسال¬های گذشته همواره درحال بهبود موتورهای جستجوی خود بوده است و در این راستا به استفاده از فناوری هوش مصنوعی در ترکیب با الگوریتم یادگیری ماشین روی آورده است. رنک برین در واقع مبتنی بر مدل تفسیر عبارات است هدف این الگوریتم درک مفهومی کلمات و عبارات جستجو شده می¬باشد و با در نظر معیار¬هایی مثل مکان کاربر و سابقه جستجوی کاربر یک نتیجه شخصی شده را بدست می¬دهد.
پس از این مرحله گوگل بر اساس فاکتور¬هایی مثل اعتبار دامنه سایت، به روز بودن محتوای سایت، تنوع کلمات کلیدی و استفادهاز کلمات کلیدی مرتبط، تعداد بک لینک¬های سایت وشماری از موارد دیگر به رتبه بندی سایت می¬پردازد.

الگوریتم رنک برین چیست

پیش از به کارگیری الگوریتم رنک برین گوگل از الگوریتم¬های پایه یا دستی برای دستیابی به نتایج یک جستجو استفاده می¬کرد. اما بعد از به کارگیری رنک برین جستجو بعد از عبور از یک مدل تفسیری با در نظر گرفتن فاکتور¬هایی مثل مکان فرد جستجو کننده، شخصی سازی نتایج جستجو، و کلمات کلیدی سرچ شده بهترین نتیجه را ارائه کند. آنچه که رنک برین را متمایز می سازد استفاده این الگوریتم از الگوریتم یادگیری ماشین است.
به منظور آموزش به الگوریتم رنک برین، گوگل ابتدا داده¬ها را از منابع مختلف جمع آوری می¬کند. از اینجا به بعد الگوریتم رنک برین رشته کار را به دست گرفته و به مرور زمان شروع به محاسبه و آموزش خود می¬کند تا که سیگنال¬های دریافتی را با شمار زیادی از نتایج بدست امده تطبیق دهد و براین اساس رنکینگ موتور جستجو را محاسبه میکند.


رنک برین چگونه کار می کند؟


به منظور درک مفهوم رنک برین بهتر است خود را جای گوگل بگذاریم، برای مثال مقصود از یک موتور جستجو از جستجوی “مکان المپیک ” چیست؟
این جستجو دقیقا به دنبال چه چیزی است؟ منظور فرد جستجو کننده المپیک تابستانی است یا زمستانی؟ آیا منظورش المپیک¬های است که تمام شده اند یا المپیک چهار سال آینده؟ آیا این فرد اکنون در المپیک حضور دارد یا در هتل نشسته و درحال جستجوی آدرس محل افتتاحیه المپیک است؟ آِیا احتمالا هدف این فرد از جستجو کسب اطلاعاتی درباره تاریخچه المپیک در یونان باستان است؟
حال تصور کنید برای یافتن پاسخ این جستجو به جای الگوریتم رنک برین تنها چیزی که در دست دارید تعدادی سیگنال ساده مثل کیفیت محتوا یا تعداد لینک هایی است که یک محتوا به منظور ارائه بهترین نتیجه جستجو کسب کرده است. تصور کنید المپیک سوشی در روسیه ماه پیش پایان یافته است سایت رسمی المپیک سوشی درباره این رویداد میلیون های لینک داشته باشد. در صورتی که از یک الگوریتم دستی استفاده می¬کنید احتمالا تنها نتایجی درباره مسابقات سوشی بدست آورید، زیرا که بیشترین تعداد لینک را دارند. در حالی که ممکن است هدف فرد جستجو کننده کسب اطلاعات درباره محل بعدی المپیک زمستانی یعنی پیون چانگ در کره جنوبی بوده باشد.
در چنین شرایط پیچیده اما متدوالی است که نیاز به ظرفیت های الگوریتم رنک برین ضروری می-نماید. تنها با استفاده از محاسبه الگوهای رفتاری فرد جستجو کننده از طریق الگوریتم یادگیری ماشین است که گوگل می فهمد هدف اغلب افرادی که به جستجوی کلمه مکان المپیک پرداخته اند کسب اطلاعات درباره مکان برگزاری دور بعدی مسابقات المپیک است. بدین ترتیب نتایج جستجوی گوگل با نیاز اکثر کاربران منطبق خواهد بود.
درحالی که درنتایج جستجو منظور اصلی کاربران از جستجوی کلمه مکان المپیک بدست می¬آِید. موارد دیگری است که گوگل باید لحاظ کند. برای مثال اگر کاربر در شهر محل وقوع المپیک در طول مسابقات است گوگل مسیرهای رسیدن به محل افتتاحیه را نیز باید نشان دهد.
الگوریتم رنک برین فرآیندی در حال پیشرفت است که هدف آن دستیابی به بهترین درک از هدف کاربر از جستجو است.


نحوه سنجش کیفیت وب سایت با الگوریتم رنک برین چگونه است؟


رنک برین با توجه به معیارهای زیر کیفیت وب سایت را بررسی می کند:
۱- نرخ کلیک : یعنی تعداد دفعاتی که کاربران بر روی مطلبی کلیک کرده اند با میزان رتبه نتایج جستجو ربط مستقیم دارد.
۲- نرخ پرش: یعنی میزان بازدید کاربران از سایر صفحات یک سایت.
۳- پوگو استیکینگ: هنگامی که کاربر به سرعت به صفحه نتایج گوگل باز می¬گردد بیانگر عدم رضایت مندی کاربر از نتیجه جستجو می باشد. کلیک بر دکمه بک و بازگشت سریع به صفحه جستجو را پوگو استیکینگ گویند.
۴- نرخ ماندگاری: این مفهوم به مدت زمانی که کاربر در سایت می¬ماند اشاره دارد. هرچقدر کاربران زمان بیشتری در سایت باقی بمانند از سوی گوگل رتبه بالاتری کسب می¬کنند. یکی از روش¬های افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت استفاده از ویدئو است.
در الگوریتم رنک برین گوگل با مبنا قرار دادن رفتار کاربران و همچنین براساس تعامل کاربران به هرچه طبیعی¬تر بودن نتایج جستجو کمک می¬کند. به عبارتی سایتی که بیشتر مورد توجه کاربران قرار می¬گیرد رتبه بالاتری در گوگل کسب خواهد کرد.



بایدها و نبایدهای بهینه سازی سایت با توجه به الگوریتم رنک برین:

👈 به کار گیری استراتژی تولید محتوا با کیفیت وکاربردی همراه با استفاده از تگ¬های H1 تا H6 این استراتــژی منجر به بالا رفتن نرخ کلیک در صفحه جستجو می شود.
👈 با به روز رسانی مطالب و پیشنهاد هوشمندانه مطالب جدید به کاربر می¬توان نرخ پرش را کاهش داد.
👈 با افزایش میانگین حضور کاربر در سایت می¬توانید از سوی الگوریتم رنک برین رتبه بالایی کسب کنید.
👈 تشویق کاربران به درج نظر و گذاشتن کامنت یا همان کامنت مارکتینگ
👈 اجتناب از استفاده از عناوین جذاب که هماهنگی با محتوای صفحه ندارند.
👈 عدم استفاده از تکنیک¬های سئو سیاه یا سئوی خاکستری
👈 اعمال استراتژی سئوی سفید

به طور کلی به منظور گرفتن رتبه بالا از سوی الگوریتم رنک برین تنها لازم است که نوشته شما طبیعی باشد یعنی به همان روانی و سادگی مکالمات روزمره، در هنگام تهیه محتوا برای وب سایت لازم است که متن شما تنها با یک بار خواندن از سوی کاربر فهمیده شود وکاربر نیازی به دوباره خواندن مطلب نداشته باشد. بنا بر این از تکرار نا به جا و بیش از حد از کلید واژه، استفاده از کلمات سخت یا جملات بلند و عدم رعایت نکات املائی و ویرایشی اجتناب کنید.
از آنجایی که الگوریتم رنک برین با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشین و هوش مصنوعی دائما درحال بهبود عملکرد خود است بنابراین بهینه سازی سایت شما با استفاده از اصول ذکر شده در بالابردن رتبه شما در گوگل و دیده شدن وب سایت شما ضروری است.

Rate this post

محمدامین رضایی

بنیانگذار سئو راه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت بهترین مقالات سئو به صورت هفتگی در ایمیل شما
تایید 
همین امروز به جمع سئوکاران برتر سئوراه  بپیوندید.
close-image