سئو چیست؟

میزان پیشرفت خواندن شما

فهرست محتوا

فهرست محتوا

سئو چیست ؟ چطور موجب افزایش فروش وب سایت شما می شود؟


سئو به فارسی و در انگلیسی  seo  به مجموعه ای از تکنیک ها گفته می شود که در بلند مدت موجب قرار گرفتن وب سایت  و فروشگاه ایننرنتی با کلمات کلیدی پر رقابت در صفحات اول گوگل می شود و بدین صورت وب سایت ها می توانند فروش خود را افزایش دهند.کسی که از دانش سئو بالایی برخوردار است سئوکار نامیده می شود و معمولا این افراد کنجکاو و از خلاقیت بالایی برخوردار هستن .برای اینکه شخصی بتواند یک سئوکار حرفه ای باشد باید آیتم هایی که از نظر موتورهای جستجوگر نظیر گوگل از اولویت بالایی برخوردار هستن را به صورت تجربی مورد بررسی قرار دهد و اولویت های موتور های جستجوگر را خوب درک کند.دانش سئو فقط با مطالعه به دست نمی آید و کسانی که می خواهند یک سئو کار حرفه ای باشند و وب سایت خود را سئو کنند یا در شرکت ها به عنوان سئوکار استخدام شوند ،باید همزمان در کنار مطالعه تکنیک های سئو از منابع درست ،اقدام به اجرای انها کنند و نتایج را ثبت کنند.

با توجه به اینکه آیتم های موتورهای جستجوگر برای رتیه بندی وب سایت ها هر چند ماه تغییر می کند، یک سئوکار حرفه ای باید بتواند خود را با آپدیت های موتورهای جستجوگر خود را  وفق دهد و همچنان به دنبال راه های جدید برای بالا آوردن رتیه وب سایت در نتایج موتورهای جستجوگر (گوگل) باشد.

 

هدف از سئو و بهینه سازی وب سایت و فروشگاه های اینترنتی رسیدن به مشتریان هدفمند از طریق موتورهای جستجوگر نظیر گوگل می باشد و یکی از تفاوت هایی که میان مشتریانی که از سمت موتورهای جستجوگر به سایت شما هدایت می شوند با سایر روش های جذب ترافیک همچون تبلیغات اینتنرتی بنری ، این است که : افرادی که از طریق موتور گوگل وارد وب سایت شما می شوند قطعا به دنبال کسب و کار و محصول و خدمات شما هستند و احتمال اینکه محصول و خدمت شما به فروش برود بسیار بالا می باشد.به همین دیلیل کیفیت ترافیک ارسالی از طریق سئو بسیار بالا می باشد.

سئوکارها معمولا افرادی کنجکاو و داری خلاقیت بالایی هستن و از آزمایش کردن و رسیدن به نتایج جدید لذت می برند و اینکه این افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب از صبر کافی در کنار استفاده از تکنیک ها برخوردار هستند.داشتن شخصیت عجول و غیرقابل ریسک نمی تواند از شما یک سئوکار خوب بسازد.

برای سئو وب سایت و فروشگاه های اینتنرتی چند موضوع از اهمیتی بالایی برخوردار هست که پاسخ هر کدام از این موارد می تواند مدت زمان سئو یک وب سایت با  کلمه کلیدی مورد نظر را بدهد:

۱)مدت زمان تاسیس و راه اندازی وب سایت وفروشگاه شما چقدر می باشد؟

۲)آیا وب سایت شما قبلا توسط فرد دیگری یا خود شما لینک سازی شده است؟

۳)ساختار سایت از نظر استفاده صحیح از تگ ها (H)  چطور می باشد؟

۴)محتوایی که در سایت استفاده شده محتوای یونیک و اورجینال می باشد یا کپی ؟

۵)آیا لینک سازی قبلا بر روی وب سایت انجام شده یا خیر؟

۶)آیا محتوا و محصولات سایت به درستی در موتورهای جستجوگر ایندکس می شوند؟)

۷)آیا ساختار url   وب سایت درست می باشد؟

۸)چگالی  کلمه کلیدی مورد نظر که قرار است در صفحه اول نتایج گوگل قرار گیرد در وب سایت چقدر می باشد؟

۹)کیقیت

با فرضا اینکه تمام مواردی که در بالا ذکر شد به صورت ایده آل باشد پاسخ به یک مورد می تواند زمان سئو یک کلمه کلیدی را تقریبا مشخص کند:

اول)تشخیص رقابت در کلمه کلیدی

سئوکارهای مسلط برای تشخیص رقابت در یک کلمه کلیدی از روش های مختلفی استفاده می کنند تا بتوانند یک برنامه دقیق برای بالا اوردن رتبه آن کلمه کلیدی تنظیم کنند.اما درنهایت موارد زیر میزان رقابت را مشخص می کند:

۱)قدرت برندینگ رقبا و رتیه صفحه لندینگ با توجه به کیفیت محتوا و پیج آتوریتی و استفاده از لینک های پنهان و شاخه ای

۲)سن دامنه وب سایت بسیار مهم می باشد

۳)اینکه رقیب شما با صفحه محتوایی بالا هست یا  صفحه دسته بندی

 

*قطعا اینجا یک سئوال پیش می آید و ان این است که آیا ارزش دارد وب سایت خودمان را با کلمه کلیدی مورد نظرمان سئو کنیم؟

جواب : برای رسیدن به پاسخ پیشنهاد میکنم که از پشتیبانی سئو راه کمک بگیرید

 

روش های بازرایابی آنلاین زیاد هستن و در حالت کلی روش های جذب ترافیک را می توان به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم اشاره کرد.روش هایی که ترافیک و بازدید مستقیم به سایت شما ارسال می کنند به روش های مستقیم جذب ترافیک معروف هستن که تبلیغات بنری و نیتیو و همسان و روش های ارسال ترافیک از شبکه هی اجتماعی  و بازاریابی ایمیلی و پیامکی که نهایتا با لینک ترافیک به سمت سایت ارسال می شود هر کدام از این روش ها به شماره می روند.

روش های غیر مستقیم بازاریابی که جزو استراتژی های بازاریابی آنلاین هست معمولا توسط افراد باتجربه در بازاریابی آنلاین انجام می شود و معمولا ابتدا مشتریان هدفمند را در یک بستر (شبکه های اجتماعی-کانال های تلگرام-کانال های ویدئویی)عضو می کنند و بعد سعی می کنند همه این افراد را به سمت سایت خود هدایت کنند و محصول و خدمت خود را بفروشند.

 

اما داستان سئو کاملا متفاوت است و وقتی در مورد روش جذب مشتری هدفمند به روش سئو صحبت می کنیم این را باید بدانیم که ما با کاربری روبرو هستیم که واقعا به آن خدمت یا کالا نیازمند هستند و دنبال رفع مشکل و نیاز خود می باشد.

بسیاری از سایت ها هم وجود دارند که توانسته اند از طریق موتور گوگل و سئو بازدید بالایی کسب کنند اما چون از روش های بازیابی قیفی و مراحل بازاریابی آنلاین اطلاعی ندارند،نمی توانند مشتریان هدفمند که کاملا به خدمت و کالا انها نیاز دارند ،مجاب به خرید کنند.

شما در کنار اینکه باید سئو وب سایت را به خوبی فرا بگیرید باید سعی کنید روش های بازاریابی و استراتژی فروش آنلاین را هم به خوبی فرا بگیرید تا بتوانید به مشتریان مطلوب خود برسید.

اگر در این مورد سوالی داشتید می توانید از طریق کامنت با متخصصین سئو و بازاریابی آنلاین سئوراه در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

سئو همه چیز نیست اما بخش جدای ناپذیر هر کسب و کار اینترنتی است.در هر حال شما می توانید بدون سئو هم به بخشی از نتایج در فروش محصولات و کالای خود در کسب و کار اینتنرتی برسید اما توصیه ما به شما این است که از سئو و بهینه سازی وب سایت خود غافل نشوید.چون با کنار گذاشتن سئو شما بخش بزرگی از مشتریان هدفمند را به راحتی در اختیار رقبا می گذارید و ناگفته نماند که این مشتریان می توانند به وفاداران کسب و کار شما تبدیل شوند.

سئو به نوعی برند سازی خفیف می باشد اما برای برند سازی به روش سئو باید صبر داشته باشید .برای برند سازی روش های بهتری وجود دارند که این روش ها بالطبع هزینه های بالایی دارند و اگر درست استفاده شوند می توانند شما را در برند سازی کسب و کارتان یاری کنند.

برای مثال همین حالا اگر تبلیغات تلوزیونی سال ۹۸ را دیده باشید می بینید که انتشارات گاج یک تبلیغ اینترنتی با عنوان (گاج مارکت رو سرج کن – کتاب می خوای؟ گاج مارکت و..) در حال برند سازی فروشگاه اینترنتی گاج مارکت می باشد.

ولی خوپ برای این روش های برند سازی هزینه بالایی را باید بپردازید و همین امر موجب می شود تا عموم مدیران کسب و کار نتوانند از این روش ها بهره ببرند.

روش های دیگر برند سازی هم میتواند شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام و.. را شامل شود که از هزینه های پایین تری برخوردار هستن اما تاثیر بسیار زیادی در موفقیت هر کسب و کار دارند.

۱) سئو داخل وب سایت  (on page seo)
۲) سئو خارج از وب سایت (off page seo)

♦استفاده از هاست مناسب و پرسرعت برای بارگزاری صحیح محتوا
♦بالا بردن امنیت صفحات سایت با ssl
♦استفاده صحیح از تگ ها H-اصلاح ساختار ادرس سایت و مدیریت بر نحوه ایندکس آدرس
های سایت در گوگل
♦انتخاب صحیح عنوان
♦نام گذاری تصاویر و استفاده از تگ آلت
♦تعریف درست عنوان و دیسکریپشن برای محتوا ها و محصولات:
♦دسته بندی صحیح محتوای سایت:
♦لینک سازی داخلی
♦ایجاد نقشه سایت
♦بالا بردن بازدهی محتوا و مقالات:

-لینک سازی کلاه سفید و کلاه سیاه

طبیعی جلوه داده لینک ها!  

-لینک سازی از طریق ریپورتاژ

-قوی کردن بک لینک ها به روش پی بی ان(PBN)

-لینک سازی با استفاده از نام برند شما

-تولید ویدئو در رسانه ها و شبکه های اجتماعی

۱) رقص کلمه و اولین اخطار که منجر به بازگشت کلمه کلیدی شما از صفحه ۲ به ۳  و حالت هایی شبیه به آن می شود.
۲) کاهش رتبه کلی وب سایت 

 

استفاده از هاست مناسب و پرسرعت برای بارگزاری سریع وب سایت

داشتن یک ساختمان محکم که بتواند کسب و کار انلاین شما را هم سریع و هم مطمئن در اختیار کاربران قرار دهد از موارد ضروری در سئو داخلی وب سایت می باشد که درآینده به صورت تخصصی در سئو راه به آن می پردازیم.
اینکه چطور هاست شما می تواند از نظر ربات های هوشمند گوگل محبوب یا متنفر شود از موارد مهم سئو می باشد.

 

بالا بردن امنیت صفحات سایت با ssl

گاها برای شما هم اتفاق افتاده که وارد یک وب سایت و فروشگاه اینترنتی آنلاین شوید و بالا در کنار آدرس سایت اینتنرتی که به url  مشهور هست خطای not secure    را مشاهده کنید و این به دلیل پایین بودن امنیت صفحات وب سایت می باشد که امروزه مربوط به موارد سئو داخلی وب سایت هست که اهمیت ان را در مقالات تخصصی سئوراه بیان خواهیم کرد.

 

 

 اهمیت استفاده صحیح از تگ ها H در سئو

بسیاری از افرادی که به تازگی شروع به راه اندازی کسب و کار آنلاین از نوع وب سایت  کرده اند هنوز از اهمیت تگ های H1,H2,H3 در صفحات وب سایت برای موتورهای جستجوگر بی اطلاع می باشند.
برای موفقیت در هر بستر و ساختار باید قوانی مربوط به آن سیستم را خوب فرا گرفت.شما باید برای بهبود سئو داخلی و یداشتن محتوای منظم در درون وب سایت خود بتواند ساختار تگ های H  را به درستی برای موتورهای جستجوگر تعریف کنید.

 

 

اصلاح ساختار آدرس سایت و مدیریت بر نحوه ایندکس آدرس های سایت در گوگل

این مورد را اکثر طراحان وب سایت هم رعایت نمی کنند و معمولا وب سایت هایی که به صورت سی ام اس اختصاصی هستن بیشتر این مشکل در آنها بیشتر به چشم می خورد و در سئو داخلی از موارد بسیار مهم می باشند چون موتور گوگل و سایر موتورهای جستجوگر از فرم به هم ریخته url  استقبال نمی کنند.
اینکه آدرس  های جانبی صفحات وب سایت شما به صورت فارسی یا انگلیسی باشد این هم از استراتژی های سئو می باشد که در مقالات تخصصی سئوراه که در اینده منتشر می شوند توضیح داده خواهد شد.

 

 

انتخاب صحیح عنوان


از عنوان های منطقی و جذاب استفاده کنید.قبل از اینکه برای مقاله یا محتوای اینترنتی خودتان عنوانی در نظر بگیرید سوالات زیر را در نظر بگیرید:

۱)چطور عنوانی انتخاب کنم که واقعا مخاطب را به این نتیجه برساند که این محتوا نیاز او را برطرف می کند.
۲)آیا هدف من ارائه محتوای هدفمند می باشد یا ارسال مخاطب و نمایش یک صفحه از سایت؟!
۳)آیا محتوای من توانسته است برای عنوانی که انتخاب کرده ام پاسخ مناسبی بدهد؟
۴)آیا کلماتی که در داخل عنوان مقاله استفاده شده برای عموم مردم و کاربران اینترنتی مرسوم می باشد؟
۵)رقیبانی که قبلا از این عنوان استفاده کرده اند،آیا توانسته اند به نیاز دنبال کنندگان جواب درست بدهند؟
پس در سئو انتخاب عنوان صحیح و جذاب از مواردی است که می تواند تاثیر بسیار زیادی در گرفتن بازخورد مناسب برای مقاله و سایت داشته باشد.


 

نام گذاری تصاویر و استفاده از تگ آلت

همه تصاویری که در داخل وب سایت شما استفاده می شوند باید عنوان و توضیح داشته باشند تا در موتور گوگل بتواند در نتایج تصاویر آن ها را بارگذاری کند.بسیاری از جستجوگران در گوگل به دنبال تصویر کالای مورد نظر خود هستن و اگر شما هم عنوان صحیحی برای تصاویر خود انتخاب کرده باشید قطعا شما هم می توانید یکی از گزینه های قابل نمایش در نتایج سرج تصاویر گوگل باشید.
نام گذاری صحیح تصاویر و استفاده از تگ ALT در سئو داخلی از موارد مهم می باشد که توصیه می کنم حتما رعایت کنید.

 

تعریف درست عنوان و دیسکریپشن برای محتوا ها و محصولات

برای تعریف عنوان صحیح مواردی را در همین مقاله شرح داده شد اما برای تعریف یک خلاصه کامل از یک مقاله باید چیزی را دربرداشته باشد که مخاطب نیاز خود را در شرح مقاله پررنگ تر احساس کند و اینکه  یک شرح مناسب از یک مقاله باید جذاب باشد.
توجه : موتور های جستجوگر همچون گوگل برای دیسکریپشن و خلاصه محتوا محدودیت های کاراکتری اعمال کرده اند که شما باید آن را رعایت کنید.یک شرح به طول یک خط در ورد می تواند برای محتواهای شما مناسب باشد.

 

دسته بندی صحیح محتوای سایت

دسته بندی ها در هر کسب و کار انلاین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و دسته بندی در سئو باعث خواهد شد تا ربات های موتور های جستجگوتر نقشه ساختمان کسب و کار آنلاین شما را بهتر و منظم تر درک و مشتریان را به مسیر درست از سایت شما هدایت کنند.
علاوه بر این دسته بندی صحیح در داخل وب سایت موجب می شود تا مشتریان شما به آسانی بتوانند در داخل وب سایت شما گردش کنند و مقاله ها و محصولات را مشاهده کنند .شما با دسته بندی صحیح محتوا و محصولات وب سایت خود هم به سئو کسب و کار آنلاین خودتان کمک می کنید و هم اینکه مشتریانی که از سایت شما دیدن می کنند به راحتی می توانند خدمت خود را دریافت کنند.

 

لینک سازی داخلی

شما برای اینکه کلمات کلیدی داخل هر مقاله را به خوبی شرح دهید می توانید از لینک سازی داخلی استفاده کنید.وقتی یک مقاله درباره یک موضوع تولید کرده اید و احساس می کنید که در داخل محتوای شما بعضی از کلمات و جمله ها به توضیح بیشتری نیاز دارند سعی کنید با لینک دار کردن این کلمات و جملات دنبال کنندگان خود را به مسیر های درست در داخل وب سایت خود هدایت کنید.
لینک سازی داخلی نوعی آدرس دهی می باشد که تمام ادرس دهی ها به صورت منظم در داخل یک وب سایت اتفاق می افتد و لینک سازی داخلی در سئو و بازاریابی محتوایی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
وقتی مشتریان شما می توانند تمام مشکلات خودر را در داخل وب سایت خودتان  حل کنند این به معنی این می باشد که آنها مدت زمان بیشتری را در وب سایت شما صرف می کنند و الگوریتم گوگل طوری است که می توانند به این طریق کیفیت محتوا و مقالات و خدمت شما را رتبه کند و هر چه کاربران بیشتر در داخل یک وب سایت بمانند رتبه کسب و کار انلاین و صفحه مورد نظر از نظر گوگل بهتر خواهد شد و همین امر باعث می شود که شما یکی از گزینه های گوگل برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج سرچ ها باشید.آیا این خوب نیست؟
توجه : محتوای کپی هیچ وقت نمی تواند برای سئو و موتورهای جستجوگر نظیر گوگل محبوب باشد پس توصیه ما این است که حتما محتوای یونیک و اورجینال و باکیفیت تولید کنید تا هم تعداد مشتریان وفادار خود را افزایش دهید و هم بتوانید در نتایج موتورهای جستجوگر نظیر گوگل رتبه بهتری کسب کنید.

 

ایجاد نقشه سایت

برای اینکه موتور های جستجوگر ساختار دسته بندی و مدل چینش محتوایی وب سایت شما را بهتر درک کنند نیاز به تعریف سایت مپ می باشد.از طریق site map می توان برای دین محتوا و ذخیره آن  از سمت ربات های گوگل محدودیت تعریف کرد البته گاهی برای اطمینان باید از فایل robot.txt هم برای مدیریت ایندکس های وب سایت کمک گرفت.
Robot.txt:  یک فایل متنی می باشد که در داخل هاست شما قرار می گیرد و با استفاده از دستورات کاربردی می توانید به موتورهای جستجوگر نظیر گوگل اقدام به اعمال محدودیت برای ذخیره محتوا و هر چیز دیگر در سایت خود کنید.
گاهی لازم نیست محتوای بعضی صفحات یا فایل ها توسط گوگل ذخیره شود و در نتایج گوگل نمایش داده شود و در این شرایط شما می توانید از این قابلیت گوگل استفاده کنید.تعریف نقشه سایت و استفاده صحیح از فایل robot.txt از تکنیک های سئو داخلی می باشد که نشان از دقیق بودن صاحبان کسب و کار آنلاین و مدیریت کامل بر روی محتوا است.

 

 

بالا بردن بازدهی محتوا و مقالات:

در سئو داخلی (on page) بازبینی محتوا و بالابردن کیفیت انها می تواند شما را در رسیدن به نتایج بهتر از نتایج گوگل یاری کند.
محتواهای قدیمی با متن خسته کننده قطعا نمی توانند از سوی دنبال کنندگان شما محبوب واقع شوند و وقتی شما نتوانید نیاز کاربران خود را به درستی درک و آنها را حل کنید، آنها در نهایت تصمیم به ترک وب سایت شما خواهند گرفت و این اتفاق به خاطر نبود محتوای مفید و کاربردی می باشد.
سعی کنید مقاله ها و توضیحات محصول را در وب سایت خود با دقت تمام منتشر کنید تا بازدیدکنندگان دچار سردرگمی نشوند .قطعا زمانی که مقاله شما جذاب باشد باعث ماندگاری بیشتر کاربر در صفحه خواهد شد و بدین ترتیب بونس ریت (ضریب فرار) وب سایت و فروشگاه آنلاین شما کاهش یافته و ربات های گوگل امتیاز بالایی برای صفحات کسب و کار آنلاین شما در نظر می گیرند.

توجه :  لینک سازی خارجی که دار فرایند سئو off page صورت می گیرد ،اهمیت محتوای صفحه لندینگ و میانگین امتیاز ماندگاری بازدیدکنندگان در مقالات و محتواها، می تواند موتورهای گوگل را سریعتر مجاب کند که محتوای شما لیاقت قرار گرفتن در صفحه اول نتایج گوگل را دارد و تمام لینک هایی که به سمت مقاله و سایت شما داده می شود به صورت طبیعی می باشد!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

محمدامین رضایی

بنیانگذار سئو راه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت بهترین مقالات سئو به صورت هفتگی در ایمیل شما
تایید 
همین امروز به جمع سئوکاران برتر سئوراه  بپیوندید.
close-image