کیورد استافینگ ممنوع!

میزان پیشرفت خواندن شما

فهرست محتوا

فهرست محتوا

اگر صاحب یک وب سایت هستید و یا در حرفه سئو سایت مشغول به کار هستید احتمالا تا کنون اصطلاح کیورد استافینگ را شنیده­اید. اما کیورد استافیینگ چیست؟ به طور خلاصه منظور از کیورد استافینگ تکرار غیرعادی و غیر طبیعی کلمه  کلیدی در محتوا با هدف ارتقا رتبه سایت و سئو است. شاید در گذشته این تکنیک پاسخگو بود اما بعد از به روز رسانی الگوریتم­های گوگل در سال­های اخیر استفاده از این روش نه تنها رتبه سایت شما را بالا نمی­برد بلکه باعث سقوط آن نیز می­شود. در واقع هنگامی که شما به طور نا به جا از کلمات کلیدی استفاده می­کنید براساس استاندارد­های گوگل محتوای شما به عنوان اسپم شناسایی می­شود. گوگل بارها اعلام کرده است که محتوای خوب محتوایی کاربر پسند است. آنچه که باعث افزایش ترافیک سایت و رتبه شما نزد گوگل می­شود تولید محتوای کاربرپسند و با کیفیت است.

چگونه از کلمه کلیدی در ایجاد محتوای خود استفاده کنیم؟

با توجه به الگوریتم­های جدید گوگل استفاده از کی ورد استافینگ تخلف است و منجر به جریمه سایت شما و کاهش رتبه ان می­شود. اما تا چه میزان می­توانیم کلمات کلیدی را در محتوای خود تکرار کنیم؟

سئو کاران درگذشته با تکرار و برجسته کردن کلمات کلیدی رتبه صفحه را درگوگل بالا می­بردند. اما در سال­های اخیر گوگل استفاده از این روش را به عنوان اسپم معرفی کرد وسایت­هایی که از این تکنیک استفاده می­کنند را جریمه می­کند. گوگل الگوریتم رنک برین را در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد. این الگوریتم دارای استانداردهای جدیدی برای رتبه بندی صفحات سایت است. معرفی الگوریتم رنک برین پایان روش کیورد استافینگ در ایجاد محتوا بود. رنک برین یک الگوریتم مبتنی بر الگوریتم یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است. این الگوریتم قادر به درک مفهومی کلمات وعبارات جستجو شده می­باشد و می­تواند بین کلمه کلید ی و محتوا ارتباط معنایی برقرار کند.

در گذشته الگوریتم­های گوگل بسیار ساده بودند و به ندرت به روز رسانی می­شدند. این الگوریتم­ها توانایی درک معنا و مفهوم کلمات را نداشتند چه برسد به درک معنای جملات و ایجاد ارتباط معنایی بین محتوا و کلمات کلیدی. این الگوریتم­ها کلماتی که به دفعات بیشتری تکرار شده بودند را شناسایی می­کردند و براین اساس صفحات وب را رتبه بندی می­کردند. بنا براین سئو کاران کلمات کلیدی را به طور مکرر تکرار می­کردند تا رتبه بالایی را در گوگل کسب کنند. اما با ارائه الگوریتم­هایی مثل مرغ مگس خوار و سپس الگوریتم رنک برین این روش کارایی خود را از دست داد و کار به اینجا رسید که ربات­های هوشمند گوگل تکرار زیاد وغیر طبیعی کلمه کلیدی را اسپم تلقی می­کنند.

الگوریتم پاندای گوگل کارش شناسایی خطای کیورد استافینگ است. در صورتی که گوگل شما راشناسایی کند ممکن است صفحه شما را از صفحه نتایج گوگل حذف کند.

از کیورد استافینگ در محتوا، عنوان صفحات و توضیحات صفحه استفاده می­شود. بدین ترتیب که کلمات کلیدی به صورت مکرر و نامانوس و حتی بی معنا تکرار می­شد. خب با این اوصاف چگونه از کلمه کلیدی استفاده کنیم که یک محتوای با کیفیت کاربر پسند مورد قبول گوگل داشته باشیم.

تکنیک­های کیورد استافینگ:

  • استفاده از کلمات کلیدی در داخل متن به طور نا به جا و غیر ضروری
  • همرنگ کردن زمینه متن با رنگ فونت کلمه کلیدی
  • تکرار کلمه کلیدی در داخل کد html صفحه
  • استفاده از کلمه کلید بی ربط با عنوان پست

الگوریتم­های جدید صفحات وب را براساس مفهوم کلمات کلیدی و ارتباط بین کلمه کلید و محتوا و کیفیت محتوا رتبه بندی می­کنند بنا براین به جای استفاده از تکنیک قدیمی کیورد استافینگ از روش­های زیر برای ارتقای رتبه سایت خود استفاده کنید:

  • به جای تکرار غیر طبیعی کلمه کلید از کلمات هم خانواده یا هم معنی استفاده کنید.
  • به جای کلمه کلیدی می­توانید از معادل انگلیسی آن استفاده کنید.
  • ترکیب­های متنوع مرتبط با کلمه کلیدی
  • نوشتن عبارات توصیف کننده کلمه کلیدی

بدین ترتیب با استفاده از عبارات و کلمات مفهومی نزدیک به هم به استاندارد­های گوگل نزدیک می­شوید.

نکته­ایی که لازم است خاطرنشان کنیم این است که علی رغم استفاده زیاد از کیورد استافینگ اگر محتوا برای کاربر جذاب باشد و محتوای با کیفیتی داشته باشد گوگل به این محتوا امتیاز می­دهد در واقع هیچ قاعده و قانونی درباره دفعات استفاده از کلمات کلیدی وجود ندارد بلکه هنگام به کار بردن کلمه کلیدی باید به حفظ مفهوم متن توجه داشته باشید.

زمانی که شما با استفاده از کیورد استافینگ کاربر را به سایت خود می­کشانید اما کاربر مطلب مورد نظر خود را پیدا نمی­کند نرخ پرش و دفعات بازدید سایت شما و همینطور زمان ماندگاری کاربر در سایت شما پایین می­آِید و در نتیجه با توجه به استاندارد­های جدید الگوریتم­های گوگل مثل مرغ مگس خوار، رنک برین، پاندا و غیره رتبه سایت شما پایین می­آید.

قوانین گوگل برای تولید محتوا و ویژگی های یک محتوای کاربر پسند:

برای ایجاد یک محتوای کاربر پسند و با کیفیت که بتواند جایگاه بالایی را در رتبه بندی گوگل کسب کند باید از قوانین سئوی گوگل پیروی کرد. بهینه سازی وب سایت را سئو گویند. یک سئوی با کیفیت و قوی باعث می­شود که موتورهای جستجو کلمه مورد نظر را به راحتی پیدا کنند. محتوا هم اطلاعاتی است که در وب سایت قرارمی­گیرد. هدف از سئوی محتوا افزایش ترافیک وب سایت و افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت است. قوانین سئو برای تولید محتوا را به صورت خلاصه توضیح می­دهیم:

  1. اولین مورد که برای ایجاد محتوا باید مد نظر داشته باشید یک ایده برای تولید محتوا است. هدف شما از ایجاد وب سایت چیست؟ آیا شما قصد راه اندازی یک سایت فروش را دارید یا یک سایت که از طریق تبلیغات کسب درآمد می­کند؟ برای مثال اگر هدف شما فروش است محتوای شما باید جذاب باشد سپس می­توانید از محتوای مفید نیز در کنار محتوای جذاب استفاده کنید.
  2. در نظر گرفتن مخاطبان وب سایت یا مفهوم شخصی سازی محتوا: برای مثال اگر مخاطبان سایت شما نوجوانان هستند بهتر است که از تصاویر ویدئوی بیشتر و متن کمتر استفاده کنید.
  3. انتخاب کلمات کلیدی: قبل از ایجاد محتوا کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید چراکه کاربران به استفاده از کلمات کلیدی به جستجو در وب می­پردازند.
  4. استفاده از عناوین جذاب: از عناوین جذاب و گیرا استفاده کنید چرا که اولین موردی که مخاطب را جذب می­کند عنوان محتوا است یک عنوان تکراری توجه زیادی را به خود جلب نمی­کند.
  5. در نظر گرفتن نیاز کاربران  : یک محتوای کاربر پسند محتوایی است که نیاز کاربران را رفع کرده و اطلاعات کافی در اختیار وی قرار دهد.
  6. ارائه توضیحات کافی در باره موضوع و همینطور متناسب با عنوانی که انتخاب کرده اید.
  7. برخی موضوعات بسیار گسترده هستند و می­توانید در چند مقاله و با ذکر مثال به آنها بپردازید.
  8. تولید محتوای آموزشی
  9. لینک­سازی

 در واقع با به کارگیری این تکنیک­ها با هدف فریب موتورجستجوی گوگل برای بالا بردن رتبه سایت انجام می­گیرد.

Rate this post

محمدامین رضایی

بنیانگذار سئو راه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت بهترین مقالات سئو به صورت هفتگی در ایمیل شما
تایید 
همین امروز به جمع سئوکاران برتر سئوراه  بپیوندید.
close-image